Maturita

Zdravím,
dnešní článek jsem se rozhodla věnovat maturitě. Pravděpodobně ji máme už všichni letos za sebou, kdo ještě ne, přeji hodně štěstí.
Já jsem maturovala už 20. května, jako jedna z prvních na naší škole, můžu tedy říct, že už to mám dlouho (už skoro měsíc! - neuvěřitelné, jak ten čas letí) za sebou.

Pořád jsem si říkala, že mám moře času. Chtěla jsem se začít učit už v době, kdy jsme museli odevzdat přihlášku k maturitě, tedy na konci listopadu. Ale znáte to, blížily se Vánoce, pak bylo pololetí, takže jsem začala makat až po jarních prázdninách. Otázky jsem měla už zpracované, horší bylo je dostat do hlavy. Pořád se mi nechtělo, pořád mi do toho něco vlezlo a tak to dopadlo tak, že jsem se začala učit až v květnu. Já vím, jsem magor a nikdy takovou chybu už neudělám.

Druhého května jsem psala test z matematiky a vrátila se domů s brekem, že to ani na tu 4 nebude. Další den, čeština, nebyla o nic lepší, kromě slohové práce. Na tu jsem si věřila, přesto, že jsem v tom nikdy dobrá nebyla. Sedlo mi téma a útvar - pro mne je docela lehké sepsat vypravování o tom, jak šerif sjednal ve městě pořádek a jak rozstřílel a rozkopal láhve s alkoholem.
Patnáctého května nám na mail přišly výsledky a když jsem soubor otvírala, málem jsem ani nedýchala a zastavila se mi skoro všechna krev v žilách. Jaké bylo milé překvapení, když jsem zjistila, že z matematiky budu mít trojku a test z češtiny jsem napsala procentuálně na dvojku. :)

Jak jsem psala, maturovala jsem už 20. května a začala jsem se učit asi 14 dní předtím. Z toho dobrých 9 dní si ukradla angličtina pro sebe. Četla jsem si a překládala skripta od učitelek, nic se neučila. Umím co se týče témat v angličtině improvizovat a vždy něco říct. Kromě asi 3 z těch 25 témat. Riskla jsem to.
Češtinu jsem si přečetla jednou, měla jsem na to jenom jeden den.
Co se občanky týče, nechala jsem si na 25 témat taky jenom jeden den. Byla jsem velká frajerka, když jsem si říkala, že když jsme opakovali přes rok, den bude stačit. Nestačil. Den před maturitou jsem brečela. Nakonec jsem šla ke zkoušce s tím, že jsem uměla jednu otázku na 100%, druhou na 80% a další na 40%. Z těch 25 jsem neuměla vůbec 8. No hádejte, jakou jsem si vytáhla. Že tu, kterou jsem neuměla vůbec? ŠPATNĚ! Vytáhla jsem si tu, kterou jsem uměla na 100% ;D (ano jsem hajzlík :D)
Takže mám ze všeho nakonec trojku a z občanky 1. Docela velký paradox, protože jsem se na ni chystala jít v září ;D.

Odnesla jsem si z toho hodně velké ponaučení na VŠ, kde jsem mimochodem už přijatá. NIKDY NEBUDU UČENÍ NECHÁVAT NA POSLEDNÍ CHVÍLI :D

Zažili jste taky nějaký takový moment štěstí? Jaké jsou vaše vzpomínky a pocity na maturitu?

Štítky: ,