SOCIAL MEDIA

středa 12. listopadu 2014

Jak se snažím rozbourat nudnou českou makeupovou sféru


Krásný den všem,
tento článek je opravdu nepřipravený, takže se předem omlouvám, pokud bude znít nějak nesmysluplně nebo divně.
Dneska mně však zarazila jedna věc. Měla jsem školu až na 11 hodin, takže jsem měla spoustu volného času, který jsem věnovala líčení. Rozhodla jsem se pro fialové kouřové stíny se zelenou linkou. Všechno k sobě krásně ladilo a pasovalo. Měla jsem obrovskou radost, ale jenom do chvíle, než jsem vyšla z domu. Neříkám, že všichni, ale většina lidí na mně koukala, jako kdybych spadla z Marsu. Výrazy typu "jak je to proboha nalíčená" mne pronásledovaly celou cestu do školy.
Všechno jsem po sobě zkontrolovala...linky, řasenka, všechno sedělo tak, aby se to dalo nosit. Problém byl tedy zřejmě v tom, že jsem nemělana sobě klasické hnědé, téměř nevýrazné stíny. A já si říkám proč?
Proč bych nemohla nosit barevné líčení (vždyť je mi teprve 20 let)? Proč to ostatním vadí? Je to snad tím, že v jejich době nebyly takové možnosti v líčení? Nebo proto, že oni na to odvahu nemají a já ano?
Je to tím, že Češi jsou smířeni s jakýmsi stereotypem? Že se bojí nových věcí? Nových trendů?
Opravdu netuším...

K mé radosti mi líčení pochválily spolužačky, za čož jsem byla opravdu ráda. Vždycky potěší slyšet nějaké kladné ohlasy. Vědět, že nejste sami, komu se líčení líbí.

Já se v barevném líčení cítím dobře, teda..když to není přeplácané. Vždycky volím barevné oči a jemnou rtěnku, nebo naopak téměř nevýrazné oči a k tomu jako kontrast výraznou rtěnku. Nikdy to není přeplácané, ale téměř vždy se objeví někdo, kdo vás sjede pohledem "jak tohle může ta holka nosit?"

Tady je ukázka pár mých líčení, které jsem přidávala na svůj instagram :)
Je to foceno mobilem, takže se omlouvám za kvalitu :)




A jak jste na tom vy, slečny? Bojujete proti nudné české šedi? :)



5 komentářů :

  1. Je to krasny, ja stiny mam rada barevnejsi. Vecer si davam i vyraznejsi ruzovou rtenku a taky mam pocit, ze vsichni civi, takze rtenka jen kdyz mam zrovna odvahu :D
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
  2. Já Ti nevím... Pokud Ti líčení ladí se zbytkem, budiž. Já jsem použila oční stíny jen jednou a ty byly v pleťovém odstínu. Ani bych si sebe samu nedokázala představit s výraznými očními stíny.

    Je to o odvaze - ale vždycky se to nejdříve musí líbit Tobě! Na lidi bych být Tebou z vysoka tentovala.

    czechivy.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za tím si taky právě stojím :)
      Jinak vážně je to o odvaze...spousta lidí to dělá postupně...že postupně začnou přitvrzovat..ale já (ať už se stínů i rtěnk týče) jsem tomu skočila po hlavě :)

      Vymazat
  3. Súhlasím! Pamätám si ešte keď som si raz v 1. ročníku na strednej škole namaľovala fialovo-ružovo-modré tiene, a fakt to nebolo len tak naplácané, ale snažila som sa napr. tmavým tieňom ísť do záhybu, svetlým rozjasňovať, a tak... a úplne presne mám ešte v pamäti, ako ma tam nejaké trúbky vysmiali, že vyzerám ako "hipisáčka"... pritom presne takéto kritické dievčatá vidím o 2-3 roky neskôr nosiť na sebe také líčenie/oblečenie, aké mne predtým kritizovali. :D Sila módnych trendov, no... Aj keď to máš nanesené tak, že si s tým spokojná, každý to začne obdivovať až vtedy, keď je to trendy (aspoň v našom meste). :D
    Zrazu u nás na škole začali všetci nosiť retro, a červené rúže, či mačacie očné linky, ale ešte pred pár rokmi, keď sme to nosili asi 2 na celej škole, sa mi vysmievali, že som ako z hororu. :) Síce netvrdím, že to nepretrváva... tu si namaľovať pery klasickým červeným rúžom znamená milión predsudkov a znechutených pohľadov, ako aj píšeš v článku. :D
    Pred asi polrokom na mňa zase nejaké deťúrence ukazovali prstom, že mám na hlave klobúk... alebo jeden piatok som si obliekla červené silonky, a určite si domyslíš, čo si o tom všetci mysleli. :D Pamätám si, že ani mamina mi raz nechcela dovoliť kúpiť si jednu peknú kabelku cez plece len preto, že bola červená.
    Jeden chlapec mi tu raz povedal, že nech sa nehnevám, ale ten červený rúž je prehnaný (pritom som nemala ani výrazné oči)... všetci idú silou-mocou prirodzenosť, akoby farby boli hriech... nevidia v tom ten umelecký zámer, alebo ako to nazvať. :)
    A úplne ma dorazil jeden chlapec, ktorého som počula v diaľke po tom, čo sme sa viacerí kamaráti rozlúčili - niečo takéto: "bola by v pohode, keby sa tak hrozne neobliekala".
    Ja sa už len čudujem, že môjmu priateľovi sa to všetko páči. :D :D
    Nikdy asi nepochopím toto zmýšľanie ľudí... neboj sa, je nás takých viac, a ako aj píšeš - je fajn, keď sa to niekomu predsalen páči a niečo aj pochváli. :)
    Keby sme teraz nenosili to, čo sa nám páči - len preto, aby sme zapadli (aj čo sa týka líčenia:D ), mohli by sme si to možno vyčítať vo vyššom veku, kto vie...
    Rowena | Feeling Hoppy

    OdpovědětVymazat
  4. mi se to často stává, ale já na ně kašlu, mi se to libí, je to můj styl a lidem, kterým se to nelibí ať se na mě nekoukaj :-D :-D ta zeleno - zlatá kombinace je úžasná, díky za tip :-) já jsem to zkoušela zatím jen naopak :-) A článek se ti moc povedl, na to že sis to nepřipravila je super. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za Váš nádherný komentář! :)