SOCIAL MEDIA

úterý 10. března 2015

Co mi vadí na ostatních blogerkách?

Ahoj Charmings!
Určitě nejsem jediná, která si všimla určitých "blogových trendů", ale bohužel v negativním smyslu! Je mi jasné, že ne všichni budete souhlasit s tím, co zde napíšu, ale třeba se najde někdo, komu naopak tento článek pomůže.

Předem chci říct, že tímto článkem nechci rýpat do ostatních blogerek, ani je nějak shazovat nebo ponižovat. Jenom chci poukázat na něco, co si ony samy třeba neuvědomují, ale my čtenáři je vidíme. Já sama se těchto chyb snažím vyvarovat, i když uznávám, že i mé začátky na tomto blogu byly nejspíše podobné.

Zdroj obrázku

 Chování autora blogu:

1. Pravopisné chyby v článcích
Neříkám, že já chyby nedělám. Občas mi to také uteče. Ale všechny články se snažím si znovu přečíst, ještě před tím, než je publikuji. Pokud nejste zdatní v gramatice českého jazyka, není nic jednoduššího, než článek napsat ve Wordu, nechat si zkontrolovat chyby a poté článek zkopírovat do bloggeru.

2. Rušivé elementy na blogu
Do této kategorie bych zařadila dva, čím dál tím častěji objevované jevy - hudba na blogu + sněžení.
Nikdy nevíte, kde, kdy a kdo Váš blog čte. Když jsem chodila ještě na základní školu a objevovala blogový svět, občas se mi stalo, že jsem přišla ve škole na počítač a chtěla číst blogy. Ve škole nebyly sluchátka a třída měla rázem rádio. Teď jsem sice na vysoké, ale tento trend stále ne a ne přejít.

Sněžení na blogu je hezké asi první 3 minuty, než to Vaše čtenáře odradí.

3. Vzájemné sledování
Tohle je jedna z věcí, které nikdy nepochopím. K čemu Vám je vzájemné sledování na blogu? Píšete ten blog pro radost, nebo pro nějaký zisk? Momentálně mám 252 pravidelných čtenářů, které zbožňuji, ale nikdy jsem neškemrala o vzájemné sledování. Našli si ke mě cestu sami.

4. Autor, který se nechá podplatit každou blbostí.
Možná to bude znít trošičku závistivě, ale opak je pravdou. Nerozumím tomu, když někdo má v téměř každém článku něco, co mu bylo poskytnuté zdarma. Proč ten blog vlastně dotyčný autor zakládal? Ano, já přijala teď první nabídku na spolupráci, která mi přišla zajímavá, ale pár jsem jich také už odmítla. Vzhledem k tomu, že mám blog převážně o kosmetice, jsem věděla, že to bude trošku finančně náročné, ale nelituji. Nedopustila bych, aby převažovaly věci získané spoluprací, než věci, které jsem si koupila sama.

5. Kopírování článků
Rozhodně není OK, vzít článek jednoho autora, trošku jej přeformulovat a vydat za vlastní. Inspirace povolená je. Existuje spoustu článků na stejné, nebo podobné téma (a tenhle také není vyjímkou), ale pište tak, jak danou problematiku vidíte vy. Pište Váš názor, ne názor někoho jiného.

Kopírování fotek snad ani rozvádět nemusím. Vždy uvádějte zdroj!

Linn Isabel
Zdroj obrázku

Chování čtenářů blogu:


1. Snaha zvýšit si návštěvnost komentováním článků, aniž by je vůbec četli
Na mém blogu se naštěstí takoví čtenáři často neobjevují, ale setkala jsem se i s případy, kdy mi pod článkem přistál komentář typu: "Hezký blog, mrkni na můj". Je logické, že jsem se na něj nepodívala. Proč bych se dívala na blog někoho, kdo neměl ani tu práci si přečíst článek, který mi zabral několik hodin? Měla bych kouknout na blog nějakého spamera, který jenom obíhá blogy a nenemáhá se je vůbec číst? Ne, děkuji.

2. Pravidelní čtenáři jenom pro zisk.
Jeden z častých jevů. Autor blogu vyhlásí Giveaway, ve které chce něco věnovat svým pravidelným čtenářům. Těm, kteří komentují a sledují jeho blog pravidelně. Je jasné, že se chtějí zúčastnit i další lidé, a proto blog začnou sledovat. Kolik se jich ale po ukončení GA vrátí? A co víc, někteří se po ukončení Giveaway z pravidelných čtenářů smažou, protože blog nehodlají číst. To raději už budu bez pravidelných čtenářů, než mi nějaké "naoko".

3. Anonymové
Na mém blogu se jich zatím moc nevyskytovalo (i když po dnešním článku, kdo ví). Jsou ale blogy, kde se tito lidé vyskytují pravidelně a ničí tak náladu ostatním blogerkám. A já si vždy říkám, proč? Proč to dělají? Nutí je k tomu závist, že nemají úspěšný blog? V každém úspěšném blogu jsou léta dřiny! Nikdo nemůže čekat, že jeho blog bude mít během prvního měsíce 1000 pravidelných čtenářů a  miliónovou návštěvnost. Tak to prostě nefunguje.
Podle mého názoru jsou anonymové lidé, kteří se nudí a nemají nic lepšího na práci než kritizovat a nadávat. A za svůj "názor" se stydí, proto se ani nejsou schopni pod něj podepsat.

A co vy, mí milí čtenáři? Máte stejný názor? Zapomněla jsem na něco? :)


17 komentářů :

  1. Já s tebou naprosto souhlasím. Hlavně v tom odstavci Anonymové. Sama jsme na svém blogu pár anonymních vzkazů měla, nic pěkného. Samé vulgarity. Dohnalo mě to zavřít blog na pár týdnů, ale můj snoubenec mi nakonec dal sílu se k blogu znovu vrátit. Smazala jsem minulé články, a začala psát zase nové. Od té doby žádný anonym :-)

    Jinak moc hezký článek, četla jsem jich na tohle téma spoustu, ale tenhle mě opravdu zaujal :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj snoubenec měl pravdu...neměla bys mazat nebo rušit blog, kvůli nějakého anonyma :)

      Vymazat
  2. Víš, že mi mluvíš z duše? Hlavně o těch anonymech... Něco jiného je napsat anonymní komentář, ale když Ti ten drahý anonym píše i maily a je k Tobě sprostý... to už je vážně síla. Nic nemám proti anonymním komentářům, když se pod komentář podepíší a napíší odkaz na svůj blog, to mi přijde rozumné, ale když přijde nějaký naštvaný komentář... Vždyť to víš - před pár dny mi přišel kvůli tomu Aucklandu. Stojí to těm lidem za to?

    CzechIvy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, ale já ti už o tom řekla svoje :))

      Vymazat
  3. Z větší části se shodneme, ale ze všeho nejvíce mi vadí ono rádio, sněžení.. Zkrátka přeplácané blikající obludky. Ideálně růžové s mihotajícími srdíčky.

    Mě osobně ještě vadí angličtina. To si tak čtu český text a bum - anglická věta. Dobře, čtu dál a v dalším odstavci jsou další dvě anglické věty atd.
    Jako by to čeština sama neuměla vyjádřit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak srdíčka jsem ještě neviděla, ale myslím, že ani nechci :D

      Vymazat
  4. no úplne s tebou súhlasim s tou hudbou, mne to neskutočne vadí, ! počúvam svoju hudbu na ntb a naraz mi vyskočí najaká iná hudba! , tomu GIWAWAY nechápem vôbec určujú si svoje podmienky samé sledovania a podobné veci síce musím proznať do zpár som sa prihlásila a aj som vyhrala :D , čo sa týka tých článkov tiež súhlasim ktorý ma zaujme nechám koment ktorrý nie idem ďalej nečítam. A čo mi ešte vadí ? . že niekto tam píše celý deň čo robil ako ok ale to že bol v škole jedol obed išiel von ? čo na tom bolo zaujímavé ? koho to zaujíma ? .
    a s tým anonymným kometárom sa mi ešte také niečo nestalo ale je to hnusné noo ,
    inak super článoook ! :)
    Thumb Up! :)
    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo vidíš, na to jsem zapomněla...když někdo píše o svém dni a píše tak akorát blbosti :D

      Vymazat
  5. Ahoj :) Máš pěkný blog. Určitě souhlasím s pár body (sněžení,hudba, kopírování článků atd.) Sama teď vyhlašuju GA (klidně se přihlaš), ale nedělám to pro zisk, protože blog nemám zpoplatněný, nemám tam reklamy a tudíž z něj nemám ani korunu. Udělala jsem ji prostě jen tak, protože jsem měla radost, že za měsíc máme několik komentářů a pravidelné čtenáře atd. A nejvíc mě naštvou ty komentáře, kde prostě jen člověk napíše Hezký článek a odkaz na svůj blog. Chápu, že když si někdo přečte článek a napíše k tomu dvě věty a odkaz na svůj blog, tak se chce zviditelnit a třeba mi i ukázat jeho blog, který mě bude bavit. Ale když někdo dělá akorát reklamu sobě. A nejvíc mě dostala jedna holka, která mi pod GA napsala, že splnila všechny podmínky a jestli bych jínemohla zamluvit EOS a přitom nesplnila nic! Tak jsem jí napsala, že je podvodnice a že jsem psala,že se to bude losovat, takže se to bude losovat! Jinak pěkný článek! Byla bych moc ráda, kdyby ses koukla na můj blog a třeba napsala upřímný názor, kde jsou mé nedostatky atd. Jinak pěkný článek!
    Ps. Tady je můj odkaz a budu ráda, když se zapojjíš do GA. www.batrtv.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je vrchol, aby si někdo nechal zarezervovat cenu...
      Děkuji moc za pochvalu! :)

      Vymazat
  6. Plně souhlasím s tímto článkem. :-) Momentálně je to prostě ale zřejmě klasický boom blogů, kdy si blog zakládají slečny, které ani neví o čem psát a pak na sociálních sítích věší statusy typu: "Založila jsem si nový blog a nevím co psát, nemáte nějaké návrhy? Co by vás zajímalo?" - fakt nekecám, něco na ten styl jsem četla.. :D :-) Nicméně tyto blogerky asi dlouho nevydrží.. :)
    S anonymy zatím na svém blogu zkušenost nemám, ale je jasný, že je to s nimi asi otrava. Ale hold některý lidi nemají co na práci, tak musí rejpat.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo máš pravdu, taky jsem to viděla :)

      Vymazat
  7. Rušivé elementy na blogu bych zakázala. Autorky blogů to jistě myslí dobře, ale jakmile na mě začne řvát hudba, sněžit nebo se mi kurzor myši promění v jednorožce, tak (obsah neobsah) z blogů zdrhám.

    Na blogerku, která obíhá blogy a komentuje, aniž by cokoliv četla. Narazila jsem na ni u sebe i na jiných blozích, které sleduji. Zanechává komentáře typu: pěkný článek, líbí se mi odstíny, skvělý nápad...a připojí odkaz na svůj blog, který je delší než samotný komentář. Nedávno jsem jí načapala, jak píše pod článek, který hrozně kritizuje Make-up, komentář: ,,Vypadá to dobře". Vždycky se u toho hrozně rozčiluju :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, tohle se taky bohužel stává :/ :D

      Vymazat
  8. Tá hudba na blogu, to je fakt hrozné (pokiaľ to majú blogerky nastavené na automatické prehrávanie). Ale viac ma štve ten prístup, keď si dovolíš ich upozorniť, že to nie je dobré riešenie... Tak väčšina odpíše "veď sa to dá predsa stopnúť". Síce sa dá, ale to fakt nikoho nenapadne tá situácia, ktorú si aj ty sem uviedla, že čitateľ môže byť napr. v škole? :/ Hlavne pri nejakej prísnej učiteľke, ktorá za každý náznak zvuku chytá záchvaty hnevu. :D
    A to vzájomné sledovanie a komenty tiež nechápem. Hlavne, keď vo FB skupine niekto napíše, že "ak mi na blogu niečo okomentuješ, komentár ti oplatím". Akoby to bolo vyslovene o dohode "niečo za niečo"... tak teda vďaka, ale taký nútený komentár fakt nechcem. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě! Jsem ráda, že tě napadla stejná situace jako mě :D

      Vymazat
  9. Patřím mezi kritiky. Snažím se to dělat tak, abych blogera nezdeprimovala, ale aby, pokud chce, si z toho něco vzal. Někdy totiž chyby člověk nevidí a potřebuje popostrčit. Pokud to občas zní útočně, je to moje chyba, protože nejsem zrovna emočně nadaný člověk. Upřímně by si bloger měl umět obhájit svoji práci. Pokud to nedokáže, a tím pádem na kritiku odpoví něco jako: Jsi úplně blbá. Tak je něco špatně. :-)

    Jinak S většinou věcí souhlasím. Proto se účastním GA jen tam, kde vím, že být čtenářem mi nevadí a ráda si něco nového přečtu i za delší dobu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za Váš nádherný komentář! :)