#1 Co jsem dnes jedla | hummus, banánové palačinky a den blbec


Poslední dobou mě velmi baví sledovat videa typu "Co jsem dnes jedla". Je to skvělý způsob, jak načerpat inspiraci na nové recepty. A věřím, že nejsem jediná, koho tento formát zajímá. Tak jsem se rozhodla vyzkoušet, jak jsou na tom moji čtenáři. Ráda bych vám občas v této rubrice ukázala recepty a popsala bych vám i běžný den ze života české holky tady v Londýně. Tento článek je tedy pilotní článek k nové rubrice a doufám, že vás bude bavit.

Abych byla na úvod upřímná, v dnešním článku nenajdete asi nic světoborného, spíše možná typy na rychlé svačinky. Na úvod bych ještě měla zmínit, že po Ramadánu se snažím jíst zdravě (ale jak můžete vidět, ne vždy se mi to povede), takže fast food vám tady nejspíše ukazovat nebudu. I když jednou za čas to není zase úplně na škodu :)

Svoji snídani jsem začala Hummusem s mrkví z M&S. Hummus jsem si velmi oblíbila v restauraci, kde pracuji a nikde jinde jsem nenašla tak výborný, jako právě tam. Tenhle nebyl špatný, byl mu celkem podobný, ale nejlepší může být jenom jeden.

Když jsem ho kupovala, zaujalo mne i toto želé s příchutí vodního melounu. Rozhodně ho ale nemůžu doporučit. Pouze jsem ho ochutnala a pak se ho zbavila, protože to byla samá chemie. Za mě tedy rozhodně ne.
A tím vlastně začal i můj den blbec.


Asi vám je jasné, že pouze hummus s trochou mrkví mi ke snídani rozhodně nestačil. A proto jsem rychle zaběhla do Tesca, popadla první sušenky, které připomínaly Bebéčka a vzala si je s sebou na cestu, protože jsem se chystala vyrazit do českého obchodu nedaleko Golders Green (pokud mě náhodou čtete někdo z Londýna). Potřebovala jsem totiž koupit ztužovač šlehačky, jelikož jsem si usmyslela vyrobit dort.


Protože vedle Tesca máme hned Starbucks, rozhodla jsem si vzít nápoj už s sebou do autobusu. Objednala jsem si poprvé v životě Green Tea Latte, protože jsem si říkala, že na Matcha čaji se přece nic zkazit nedá. Ale dalo. Nápoj mi ale vůbec nechutnal.

Když jsem pak dojela na Golders Green, zašla jsem do Starbucks ještě jednou. Dnes bylo totiž hrozné vedro, takže jsem se rozhodla si objednat Frappucino. Kluk, který tam obsluhoval slyšel ale Cappucino, takže jsem dostala úplně jiný nápoj, než jsem chtěla. Ale kafe jako kafe, nehádala jsem se, odešla s horkou kávou a šla jsem asi sedm minut pěšky k českému obchodu.


Nakoupila jsem všechny potřebné suroviny a došla domů, kde jsem si začala chystat oběd. Byla to úplná rychlovka, vlastně ze "zbytků", které jsem měla doma delší dobou a musela jsem je spotřebovat. A že na těstovinách s omáčkou není co zkazit? Ale je. Bohužel se mi povedlo omáčky dát do těstovin příliš. Celé jídlo bylo pálivé a moc jsem si na něm nepochutnala.


A pak už jsem se pustila do výroby dortu. Abyste si nemysleli, že nedodržuji pitný režim, tak ano, dodržuji, ale příjde mi celkem zbytečné vám tady ukazovat pouze vodu. K mému cukrářskému zápalu jsem si kromě vody (hrnek I woke up like this je z Primaku) udělala také hrnek zázvorového čaje, který sice nepatří mezi mé favority, ale je velmi zdravý (a pokud nejíte tunu sladkého k tomu, možná vám pomůže i při hubnutí).

Abych toho neměla tak málo, když jsem zalila čaj vodou, ozvala se pračka, aby mi oznámila, že vysušila všechno prádlo. Když jsem však otevřela buben pračky, vylila se z něj na mě voda. Takže sušička zase po nějaké době nefungovala. Ale dnes mě to ani nepřekvapilo. Čaj jsem tedy dopíjela vlažný.


Naštěstí snad ten dort se alespoň povedl. I když kdo ví, uvidím zítra, jak ho budu porcovat a servírovat.


Protože mi zůstala spousta ovoce a musím spotřebovat vajíčka, rozhodla jsem se udělat ještě jednou banánové palačinky, které jsem vám ukazovala včera na mém instagramu. Jsou velmi jednoduché, bez cukru, mouky a velmi chutné. Pouze rozmačkáte jeden banán, přihotíte k tomu dvě vajíčka, ušleháte a můžete smažit. Sama jsem překvapená z toho, že to vůbec nechutná jako omeleta, ale opravdu cítíte ten banán.
Když jsem palačinky zdobila ovocem, zjistila jsem, že jsem zapomněla v tescu koupit javorový syrup. Ale vy tuto kombinaci určitě vyzkoušejte :)

Poté mě čekalo dlouhých šest hodin uklízení našeho bytu, jelikož se mi zítra (dneska) vrací spolubydlící po měsíci v Egyptě. A protože on uklidil pro mě, když jsem se já vracela z dovolené z Česka, rozhodla jsem se uklidit já pro něj. Po těchto šesti hodinách jsem nebyla schopná už ničeho jiného, než bezlepkového chleba s vajíčkem.


No a poslední jídlo dnešního dne (nebo první jídlo úterka) mám teď. Je právě 32 minut po půl noci a já se ještě docpávám salátem. Díky Ramadánu a mé práci (každý den od 4 odpoledne do 12) jsem zvyklá jíst i takhle pozdě. Raději si ale dávám už něco lehčího, většinou právě nějaký salát.


Dnešní článek a snad i den blbec, je právě u konce. Budu ráda, když mi dáte vědět, zda by se vám tento formát článků i s recepty líbil.

Těším se u dalšího článku!
L.

Štítky: ,